سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
آنکه نهال های تقوا کاشت، میوه های هدایت چید . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: جمعه 103 فروردین 31


...و برای عیسی (ع) چندین غیبت بود که ناشناس در زمین گردش می کرد و قوم و شیعیانش خبری از او نداشتند، بعد از آن ظهور کرد و شمعون بن حمون(ع) را وصی خود ساخت چون شمعون در گذشت، حجتهای پس از وی غایب بودند، جستجوی آنها سخت شد و بلوی عظیم شد و دین مندرس و حقوق ضایع گردید و واجبات و مستحبات الهی از بین رفت و مردم به این طرف و آنطرف می رفتند و هیچ چیز را نمی شناختند و این غیبت دویست و پنجاه سال بطول انجامید.
حدیثی از امام صادق(ع): بین عیسی (ع) و محمد(ص) پانصد سال فاصله بود که در دویست و پنجاه سال آن پیامبر و یا عالمی آشکار نبود، راوی گوید: در این مدت مردم چه می کردند؟ فرمود: به دین عیسی(ع) عمل می کردند، گفتم: چه حالی داشتند؟ فرمود: مومن بودند، سپس فرمود:زمین هیچ گاه از عالم خالی نمی ماند.
و از جمله کسانی که در جستجوی حجت الهی در زمین سفرها کرد سلمان فارسی (ع) بود که پیوسته از نزد عالمی به نزد عالمی دیگر می رفت و جستجوی اسرار و رموز الهی می کرد و به اخبار انبیاء گذشته استدلال می کرد و چهارصد سال انتظار قیام قائم سید اولین و آخرین محمد بود تا آنکه مژده ولادتش را دادند و چون به فرج یقین کرد، رهسپار حجاز و تهامه گردید و اسیر شد.

پی نوشت:
از کمال الدین


 نوشته شده توسط مجتبی موحدیان در یکشنبه 86/9/4 و ساعت 1:8 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم

کهف المهدی
مدیر وبلاگ : محمد حسین افشاری[45]
نویسندگان وبلاگ :
نیما ابراهیمی
نیما ابراهیمی (@)[0]

اکبر رهنمون
اکبر رهنمون (@)[0]

سید امین طاهری
سید امین طاهری (@)[0]

مجتبی موحدیان
مجتبی موحدیان (@)[12]

هادی بزاززادگان
هادی بزاززادگان (@)[0]

مصطفی کنعانی
مصطفی کنعانی[5]

آخرین مسافر کهف المهدی مهدی امام زمان حسین افشاری رضا صاحب الزمان زیارت علی اکبر لطیفیان شعر شهدا شهید عبادت خدا حبل طناب صراط نور برهان رحمت

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 0
مجموع بازدیدها: 48406
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه